30 Mart 2015 Pazartesi

Mart Ayı Güzellik Rutinim

Bu ay (Mart 2015) cilt ve saç bakımı için aldığım ve memnun kaldığım ürünlerin değerlendirmesini yaptım :) Yoğun istek üzerine artık kozmetik alışverişlerimi ve değerlendirmelerimi daha sık paylaşıcam. Bakalım bu ay neler almışım..

Saç Bakımı Alışverişim


Organicum - Şampuan (25 tl)
Uzun zamandır organik bir şampuan alıp denemek istiyordum. Nihayet bu ay eczanede doğal ve organik ürünlere göz atarken Organicum'la karşılaştım. Organik sertifikalı olmasına rağmen fiyatı oldukça uygun. Elbette SLS, renklendirici ve kimyasal içermiyor. İçerisinde birçok bitkinin ve çayın doğal bitki özleri, yağları var. Kokusu turunçgil kokularını andırıyor. Ama tabii ki organik olduğundan saçta günlerce kalıcı bir koku bırakmıyor. Kıvamı çok akışkan, diğer şampuanlara benzemiyor. Yağ gibi bir kıvamı ve rengi var. SLS içermediği için diğer şampuanlar kadar yapay bir köpük oluşturmuyor. Tam tersi saçtan akıp giden, yumuşacık köpükler oluşuyor.Organicum şampuanda en sevdiğim özellik, saçlarımı hiç dökmemesiydi. Sıradan şampuanlarda şaçlarım duş sonrası koca bir öbek oluşturuyordu; fakat bu şampuanda hiç öyle bir saç dökülmem olmadı. Tek sevmediğim özelliğiyse kokusu oldu çünkü turunçgil kokuları sevmiyorum. Başka kokusu varsa bir dahakine onu alacağım. Saçlar ilk kullanımdan itibaren yumuşacık ve parlak oluyor. Herkese şiddetle tavsiye ediyorum.

Nashi - Argan Yağı (80 tl)
Nashi'nin bu spreyi argan yağı içeriyor ve saçları besleyici özelliğe sahip. Kuru ya da nemli saç uçlarıma sıktığım zaman saçlarım daha sağlıklı duruyor. Ama Redist'in argan yağı çok daha uygun fiyatlı olmasına rağmen çok daha nemlendiriciydi. Bu sprey şeklinde olduğu için daha sıvılaştırılmış yağ içerdiğinden Redist, Nashi'ye göre daha yoğun kalıyor. Beğendim; ancak Redist (30 tl) çok daha iyiydi. Redist hakkında yazdıklarım için Güzellik Rutinim - 3 yazıma göz atabilirsiniz. 

Loreal Paris Elseve - Onarıcı Yağ (10 tl)
Bu saç bakım yağının 3 farklı kullanımı var. Birincisi, şampuanlama öncesi saç renginin akmaması için kullanabiliyorsunuz. İkincisi, tarama öncesi saçların açılmasını sağlıyor. Üçüncüsü de şekillendirme sonrası son bir rötuşla yumuşatmak için kullanabiliyorsunuz. Bu ürün Elseve'de kullandığım en iyi ürün! Çok memnunum çünkü bu fiyata bu kalite gerçekten çok kârlı. Son derece akışkan bir yapısı var. 1-2 damlası yetiyor. Saçlarımın rengi ışıkta parlıyor, daha sağlıklı duruyor. Kesinlikle tavsiye ederim.

Schwarzkopf Gliss - Onarıcı Sıvı Saç Kremi (10 tl)
Schwarzkopf'un bu durulanmayan saç kremi sıvılaştırılmış keratin ve doğal yağlar içeriyor. Bu ürünü alırken en çok hoşuma giden şeyler; büyük boy olmasına rağmen uygun fiyatlı olması, sprey şeklinde olduğu için pratik kullanımı ve doğal içeriği oldu. Herkese tavsiye ederim. Saçları tarama öncesi de açıyor. Ben kuru ya da nemli saç uçlarıma bolca sıkıyorum. Hafif yapısı sayesinde sanki hiç yağ sıkmamışım gibi duruyor. 

Cilt Bakımı Alışverişim

Nivea - %95 Doğal İçerikli Nemlendirici (25 tl)
Bu yüz nemlendiriciyi alırken tabii ki en dikkatimi çeken şey %95 doğal içeriğe sahip olması. Biliyorsunuz ki cildimize ne kadar yapay içerikli ürünler kullanırsak o kadar vücutta birikme yapar. Bu yüzden Nivea'nın bu nemlendiricisine bayıldım. Bir yüz nemlendiricisi olarak ortalama bir fiyatı var. Yüzü yumuşacık yapıyor. Çok hafif ve kokusuz bir dokusu var. Mutlaka bu doğal içerikli ürünü denemelisiniz!

Garnier - Makyaj Temizleme Suyu (20 tl)
O kadar sade bir yapısı var ki su gibi duruyor. Parfüm içermiyor, en iyi yönü de bu zaten. Çevremde kullanan herkes çok memnun, herkese tavsiye ederim. Makyaj çıkarma konusunda da baya başarılı.

Loreal Paris - 3 Etkili Tonik (15 tl)
Bir tonikten beklediğim her şey bu üründe mevcut. Çünkü hassas bir cildim olmasına rağmen hiç gerginlik hissetmiyorum.Yüzümü temizledikten sonra son olarak bu toniği uyguluyorum ve yüzümü çok pürüzsüz hissediyorum. Fiyatı da oldukça uygun, tavsiye ederim.

Loreal Paris - Peeling (20 tl)
Bu ürünü yeni keşfettim ve memnun kaldım. Özellikle kayısı gibi kokusu bir harika. Tabii ki peeling olduğundan haftada 1-2 kere uyguluyorum ve yüzümü çok güzel arındırıyor, pürüzsüz olmasını sağlıyor. En güzel özelliğiyse masaj yapan süngeri! Yumuşacık bir yapısı var ve cilde çok güzel masaj yapıyor. Tavsiye ederim.

Arko - Classic Yağlı Krem (1 tl)
Ben bu kreme baba yadigarı diyorum :) Çünkü kendimi bildim bileli bu krem var. Fiyatı çok uygun olduğu için kullanmak istememiştim doğrusu. Ancak tavsiye üzerine dirseklerime kullanmaya başladım ve çok memnun kaldım. Çok yağlı bir yapısı olduğundan çok kuru bölgelerinize uygularsanız iyileştirdiğini göreceksiniz. Üstelik içeriğini gayet naturel buluyorum. Tek olumsuz yönü çok yağlı olduğu için sık kullanıma uygun değil, yapış yapış bir his bırakabilir.

Dermokil - 50 SPF Güneş Kremi (Fiyatını hatırlamıyorum.)
Beyaz tenli olmama rağmen genelde yüzüme 30 SPF korumalı ürünler kullanıyorum, çünkü 50 SPF olanları çok yoğun ve yağlı buluyorum. Bu ürünü de denemek için aldım ve çok memnun kaldım. Çok az bir damlası bütün yüze yetiyor ve suya dayanıklı bir yapısı var. Çok hafif bir krem, yüzümde hiç yağlı his bırakmıyor. Tavsiye ederim.

Avon- 30 SPF Canlandırıcı Güneş Kremi (15 tl)
Bu ürün de diğeri gibi yüz için güneş koruması sağlayan canlandırıcı bir krem. Güneş koruyucu özelliği açısından memnunum, çünkü bu kremi uyguladığımda güneş çillerim hiç çıkmıyor. Ancak yüzde biraz yağlı bir his bırakıyor, cildim parlıyor. Dermokil'le karşılaştırdığım zaman elbette tavsiyem Dermokil'den yana olur. Ancak uygun fiyatlı ve güneş koruması yönünden başarılı bir ürün olduğundan kullanılabilir.

Gıda Takviyesi Alışverişim

Pharmaton - Kapsül (45 tl)
Güzellik için cildi dışarıdan olduğu kadar içeriden beslemek de oldukça önemli. Ben de kış döneminde çok iyi beslenemediğimi düşünüp Pharmaton kapsül aldım. İçeriğinde Biotin, Çinko, Demir, Folik Asit, Niasin, Vitamin B,C,D,E, Ginseng G115 ve daha birçok mineral bulunuyor. Reklamlarda enerjik olmak vaadediliyor, bu yönden bir değişim görmedim ne yazık ki. Ancak cildimdeki yaraların daha çabuk iyileştiğini ve saçlarımın biraz daha hızlı uzadığını gözlemledim. İçerisinde 30 kapsül var. Bir aylık kullanım için gayet pahalı bu yüzden. Ancak ben doktorumun tavsiyesi ile haftada 2-3 kere kullanıyorum ve bu bile gayet yeterli oluyor. Kullandığım en başarılı gıda takviyesi diyebilirim. Pharmaton'u eczanelerde bulabilirsiniz. Tavsiye ederim.

2 yorum:

  1. Organicum şampuanı görüp duruyorum bu aralar ama genelde organik şampuanlar benim saçlarımı kurutuyor o yüzden denemeye korktum açıkçası. Saçlarının yıpranmışlık durumu nedir? Benim saçlarım aşırı kuru ve yıpranmış durumda çoğu kişiye yeterli gelen ürünler bana yeterli gelmiyor o yüzden sordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer organik şampuanları denemedim ama Organicum'dan memnun kaldım. Bu zaten boyalı ve yıpranmış saçlar için olan şampuanı ve içinde doğal yağlar olduğundan dolayı mıdır bilmiyorum şampuanladıktan sonra saçlarım çok iyi nemlenmiş ve yumuşacık durumda oluyor. Benim saç uçlarım da genelde kırık olmasa bile kuru bir yapıda. Bu şampuan çok çok nemlendirmedi ama eskisine göre daha nemli ve daha parlak. Zaten duş sonrası saç uçlarıma argan yağı kullanıyorum. Yani benim saçlarıma iyi geldi ama sende değişik etki yaratabilir. Ama zaten fiyatı uygun bulursan dene bence :)

      Sil